آموزش فعالسازی استوری کانال تلگرام

سعید مقدم
فعال کردن استوری کانال تلگرام در 5 دقیقه + نحوه افزایش بوست کانال — ساناست

استوری های کانال یک ویژگی جدید در تلگرام است که به کانال ها امکان می دهد محتوای زودگذر را با مشترکین خود به اشتراک بگذارند. استوری ها برای 24 ساعت در دسترس هستند و سپس ناپدید می شوند.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه استوری های کانال تلگرام را فعال کنید، برای کانال خود بوست کسب کنید و از آنها استفاده کنید.

 

چگونه استوری کانال تلگرام را فعال کنیم؟

برای فعال کردن استوری کانال تلگرام، باید حداقل 100 مشترک داشته باشید و کانال شما عمومی باشد.

پس از برآورده شدن این الزامات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا کانال شما boost کافی را کسب کرده باشد.
  2. سپس باید اکانتی که قصد ارسال استوری کانال را دارد را پرمیوم کنید.
  3. بعد از این مراحل، دکمه ارسال استوری نمایان خواهد شد.

پس از فعال کردن استوری ها، می توانید شروع به ارسال استوری به کانال خود کنید. برای انجام این کار، به سادگی روی نماد دوربین در گوشه پایین سمت چپ صفحه ضربه بزنید و از عکس یا ویدیو بگیرید یا یکی از گالری خود انتخاب کنید. سپس می توانید قبل از ارسال، متن، برچسب و نقاشی به استوری خود اضافه کنید.

استوری های شما برای 24 ساعت برای مشترکین شما قابل مشاهده خواهند بود و سپس ناپدید می شوند. همچنین می توانید انتخاب کنید که استوری های خود را در نمایه شخصی خود به اشتراک بگذارید تا دوستان و دنبال کنندگان شما بتوانند آنها را ببینند.

 

چگونه بوست (boost) به‌دست آوریم ؟

تلگرام سیستمی به نام "بوست" دارد که تعداد استوری هایی را که یک کانال می تواند در روز ارسال کند محدود می کند. کانال ها با یک بوست شروع می کنند و می توانند با دریافت بوست از مشترکان خود، بوست های بیشتری کسب کنند. هرچه یک کانال بوست بیشتری داشته باشد، می تواند استوری های بیشتری در روز ارسال کند.

اگر صاحب کانال هستید و می خواهید تعداد استوری هایی را که می توانید در روز ارسال کنید افزایش دهید، می توانید از مشترکین خود بخواهند کانال شما را تقویت کنند. برای انجام این کار، به آمار کانال خود بروید و روی تب "بوست" ضربه بزنید. سپس پیوندی را مشاهده خواهید کرد که می توانید آن را با مشترکین خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که یک مشترک روی پیوند کلیک می کند و کانال شما را تقویت می کند، یک بوست دریافت خواهید کرد.

همچنین می توانید با ارسال استوری های با کیفیت بالا که مشترکین شما از آنها لذت می برند، بوست کسب کنید. اگر استوری های شما بازدید و واکنش زیادی دریافت کند، احتمال بیشتری وجود دارد که از مشترکین خود بوست دریافت کنید.

 

نحوه ایجاد درخواست bost به‌صورت دستی

کانال ها می توانند با استفاده از یک لینک ویژه مانند t.me/durov?boost از مشترکان خود درخواست بوست کنند. برای دریافت لینک بوست کانال خود و دیدن اینکه برای ارتقاء به چه تعداد نیاز دارید، به اطلاعات کانال > بیشتر > آمار > بوست بروید. رسیدن به سطح 10 به کانال شما +15 مقاومت در برابر ترول ها می دهد و پوسته های مدیر منحصر به فرد را باز می کند.

 

نکات امنیتی:

اطمینان حاصل کنید که فقط به کانال‌هایی که می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید، بوست بدهید.
قبل از اینکه روی یک لینک بوست کلیک کنید، مطمئن شوید که به آدرس اینترنتی صحیح تلگرام هدایت می‌شوید.
هرگز اطلاعات شخصی خود را مانند رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در یک لینک بوست وارد نکنید.

 

فعالسازی استوری کانال با خرید بوست (Buy Telegram Boost)

با توجه به اینکه تنها کابران پریمیوم تلگرام میتوانند به شما بوست دهند و پیدا کردن این کاربرها برای درخواست این مورد کار چندان ساده‌ای نیست، شما میتوانید برای این کار نسبت به خرید بوست کانال تلگرام اقدام کنید.

 

نکاتی برای ایجاد استوری های جذاب

  • از عکس ها و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • استوری های خود را با متن، برچسب و نقاشی جذاب کنید.
  • استوری های خود را به طور منظم ارسال کنید تا مخاطبان خود را درگیر نگه دارید.
  • از استوری ها برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. مثلا می توانید از نظرات و پیشنهادات آنها بپرسید.